Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChan, Susy; Burton, John
TitelFaculty Vitality in the Comprehensive University: Changing Context and Concerns. AIR 1993 Annual Forum Paper.
Quelle(1993), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Educational Environment; Faculty College Relationship; Faculty Promotion; Faculty Workload; Higher Education; Longitudinal Studies; Models; Productivity; Quality of Working Life; Research Universities; Teacher Morale; Tenure
AbstractCentral to the debates surrounding accountability, cost containment, and effectiveness in higher education are issues concerning faculty vitality and productivity. This paper proposes that the nature of faculty vitality and the interactions between individual and institutional vitality are different for comprehensive universities, particularly during a time of changing environment and institutional conditions. It first reviews various conceptual models on faculty vitality. Then, drawing from a longitudinal case study of faculty vitality issues at DePaul University (Illinois), the paper discusses how these findings relate to the existing models and the implications for comprehensive universities. Data are presented from 580 faculty respondents to 2 surveys, one conducted in 1986 and the other in 1992, revealing trends in faculty satisfaction and morale; their understanding and support of the school's mission and identity; and their attitudes regarding compensation, workload, and development. The paper concludes with some thoughts for constructing a faculty vitality model in comprehensive universities. Contains 13 references. (GLR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: