Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionSaint Mary's Univ., Halifax (Nova Scotia). International Education Centre.; International Trade and Economics Univ., Beijing (China).; Canada/China Language Training Centre, Beijing (China).
TitelMonday Morning: A Magazine for Language Teachers in China = Lundi Matin: Revue pour professeurs de langues en Chine, 1985-1992.
Quelle1-5 (1992), (349 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChinese; Curriculum; Educational Trends; English; English (Second Language); Essays; Foreign Countries; French; Futures (of Society); Language Teachers; Second Language Instruction; Second Language Learning; Second Language Programs; Teaching Methods; Vocabulary; Canada; China
AbstractThis document consists of all six issues of the bilingual (English and French) periodical "Monday Morning" published from its inception in 1985 through 1992. This publication was developed by the Canada/China Language Training Centre (C/CLTC), a language teaching enterprise that provides French or English language training to Chinese technicians and professionals who intend to receive future training in Canada. Goals of the C/CLTC include providing linguistic and social skills necessary for students to function in Canadian academic and work situations and to introduce learning strategies that students will implement after they leave the C/CLTC. Papers address issues such as the current status and future of teaching English in China, conceptual differences in the Chinese and English essay, adapting oral English materials for use in China, problems of Chinese students in learning pronunciation, vocabulary differences between Chinese and English, and curriculum and language development and training at the C/CLTC. (JP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: