Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenAnketell, Mary (Hrsg.)
InstitutionAssociation for Persons with Severe Handicaps, Seattle, WA.; Ohio State Univ., Columbus. Great Lakes Area Regional Center.
TitelA Series of Training Modules on Educating Children and Youth with Dual Sensory and Multiple Impairments. Volume 1: Parent Training Modules.
Quelle(1990), (296 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Communication Skills; Curriculum Development; Deaf Blind; Delivery Systems; Educational Needs; Elementary Secondary Education; Interdisciplinary Approach; Intervention; Multiple Disabilities; Parent Education; Pupil Personnel Services; Student Characteristics
AbstractThis first volume in a two-volume series which contains training modules on the education of children and youth with dual sensory and multiple impairments focuses on training parents to be knowledgeable consumers of intervention strategies and educational services for their children. The four modules in this volume address the following areas: (1) characteristics and needs of children with dual sensory and multiple impairments; (2) facilitation of functional communication; (3) a functional approach to curriculum development; and (4) related services and the transdisciplinary approach to service delivery. A general introduction lists recommended trainer competencies and describes module format. Modules are intended to be presented in one to four 90-minute sessions. Each module consists of six sections: general information or overview, training instructions, one or more topic sections (depending on the breadth of coverage), sources of additional information, evaluation measures, and appendices. (DB)
AnmerkungenTeaching Research Publications, 345 N. Monmouth Ave., Todd Hall #101, Monmouth, OR 97361 ($35). Great Lakes Area Regional Center for Deaf-Blind Education, 700 Ackerman Rd., Suite 440, Columbus, OH 43202 ($35 within Ohio, Pennsylvania, and Wisconsin).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: