Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWatt, David L. E.
TitelLatin American Literacy Partnership Project. Final Formative Evaluation.
Quelle(1992), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Students; Children; English (Second Language); Family Programs; Foreign Countries; Language Proficiency; Latin Americans; Literacy Education; Program Evaluation; Canada
AbstractThis final evaluation of the 1991-92 program year of the Latin American literacy Project, designed to foster English language literacy in Spanish-speaking families in Canada, is intended as a formative report, American Literacy Project is intended as a formative report, assessing the changes in the students' language proficiency and the progress in the program's design. Standardized tests and questionnaires measured progress in language proficiency, and additional data were collected via observation and unstructured interviews. The following findings are reported: (1) the children's program is successful in its language and educational readiness goals, with the children showing progress in literacy skills and attitudinal changes; (2) the adult program, a combination of traditional and more modern methodologies for teaching English, is functioning at a satisfactory level with students exhibiting a degree of second language growth, but structural and content changes in syllabus design would be beneficial; and (3) the intergenerational component of the project is not being implemented to its fullest. Suggestions are offered for program enhancement. (Adjunct ERIC Clearinghouse on Literacy Education) (LB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: