Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGuskey, Thomas R.; Passaro, Perry
TitelTeacher Efficacy: A Study of Construct Dimensions.
Quelle(1993), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Causal Models; Elementary School Teachers; Elementary Secondary Education; Factor Analysis; Factor Structure; Locus of Control; Questionnaires; Scores; Secondary School Teachers; Self Efficacy; Teacher Effectiveness; Test Construction
AbstractThe structure of a concept generally labeled "teacher efficacy" is examined. A sample of 342 prospective and experienced teachers was administered an efficacy questionnaire adapted from the research of S. Gibson and M. H. Dembo (1984). Factor analytic procedures with varimax rotation were used to generate a 2-factor solution that accounted for 32 percent of the variance in scale scores. Contrary to previous research, these factors corresponded not to a personal versus teaching efficacy distinction, but instead to a simpler internal versus external distinction, similar to locus of control measures of causal attribution. Implications of these findings to past and future research on the construct are discussed. Five tables present analysis results, mostly factor loadings. One figure illustrates the discussion. (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: