Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHantula, James
TitelDiscovering a "True" Map of the World--Learning Activities.
Quelle(1993), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Cartography; Elementary Secondary Education; Geography; Learning Activities; Locational Skills (Social Studies); Map Skills; Maps; World History; World Views
Abstract"True" maps of the world, as seen from the perspective of the time in which they were produced, remain an ethnocentric visual language in modern times. Students can gain insight into such "true" maps by studying maps produced in the great traditions of the West and East. Teachers can determine a map's appropriateness by identifying its title, date, place of origin, providing a key, determining whether the map is a primary or secondary source, assessing the map's accuracy, comparing it with maps from other cultures, displaying usefulness, analyzing every map for the mapmaker, and evaluating every map as a work of art. A set of learning activities focuses upon the following maps from throughout history: (1) hemisphere map (orthographic projection); (2) central kingdom map (ancient China); (3) point of contact map (globe and flat map); (4) universe map (after Ptolemy); (5) T-O ("terra orbis") map (medieval Europe); (6) Ibn Battuta's travel map (medieval Europe, Asia, and Africa); (7) Columbus' map (Ptolemy); (8) Mercator map (16th century); (9) Robinson map (20th century); and (10) a "true" map (a contemporary example). Activities for each lesson include a description, diagrams, true or false questions, and short-answer questions. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: