Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLorson, Mark V.; und weitere
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelIntegrating Science, Mathematics, and Environmental Education: Resources and Guidelines. The Curriculum File.
Quelle(1993), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Annotated Bibliographies; Class Activities; Conservation (Environment); Curriculum; Ecology; Elementary Secondary Education; Environmental Education; Integrated Activities; Interdisciplinary Approach; Learning Activities; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Resource Materials; Science Activities; Science Education; Science Instruction; Science Materials
AbstractIt has been reported that very little time is spent in the classroom on environmental education subjects unless the teacher has a special interest in the specific topic of study. This lack of time for environmental education coupled with the lack of adequate time allotted for mathematics and science instruction suggests that integrating the three--mathematics, science, and environmental education--into one learning activity can be a productive use of educational time at any grade level. This document presents a justification for integrating these subject areas. It then presents descriptions of 25 projects that are resources for integrated teaching activities for primary and secondary education, all with citations. The activities are documented in the ERIC database and most are reported with ERIC Document Reproduction Service Numbers. (Contains 12 references.) (PR)
AnmerkungenERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, 1929 Kenny Road, Columbus, OH 43210-1080 ($1.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: