Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionBritish Council, London (England).
TitelThe Social and Economic Impact of ELT in Development. Dunford House Seminar Report (England, United Kingdom, July 22-27, 1991).
Quelle(1992), (63 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Case Studies; Communication Skills; Developing Nations; Economic Development; Economic Impact; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Foreign Countries; Instructional Effectiveness; International Cooperation; Language Role; Program Effectiveness; Second Language Instruction; Second Language Programs; Social Influences; Technical Assistance; Cameroon; Kenya; Malaysia; Peru; Sri Lanka; Uganda; United Kingdom; Yemen
AbstractProceedings of a seminar on the developmental justification for British investment in English language teaching (ELT) as part of its overseas technical assistance program are presented in the form of papers presented, summaries of presentations, and case studies. The keynote address, "The Economic Benefits of English Language Teaching" (Roger Iredale) is presented in its entirety. Topics of the sessions summarized include: a study evaluating the effects of ELT programs; the role of communication skills projects in economic development; socioeconomic aspects of ELT for development; perceptions of the social and economic impact of ELT in development; and linguistic imperialism. Case studies are for Yemen, Ivory Coast, Kenya, Uganda, Peru, Malaysia, Cameroon, and Sri Lanka. Appended materials include results of a survey of ELT teachers and teacher-trainers; a summary of four case studies relating to the session on perceptions of program impact; and a seminar schedule and list of participants. (MSE)
AnmerkungenEnglish Language Division, The British Council, Medlock Street, Manchester M15 4AA, England, United Kingdom.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: