Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGubbins, E. Jean (Hrsg.)
InstitutionNational Research Center on the Gifted and Talented, Storrs, CT.
Titel[NRC/GT: Six Year One Research Studies.]
Quelle(1992), S.1-7 (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility Identification; Academically Gifted; Classroom Techniques; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Mainstreaming; Minority Groups; Outcomes of Education; Parent Student Relationship; Program Evaluation; Research and Development; Research Projects; Student Evaluation; Talent; Theory Practice Relationship
AbstractThis newsletter focuses on six Year 1 research projects associated with the National Research Center on the Gifted and Talented (NRC/GT). The updates address: "Regular Classroom Practices With Gifted Students: Findings from the Classroom Practices Survey" (Francis X. Archambault, Jr. and others); "The Classroom Practices Study: Observational Findings" (Karen L. Westberg and others); "The Curriculum Compacting Study" (Sally M. Reis); "Investigations into Instruments and Designs Used in the Identification of Gifted Students and the Evaluation of Gifted Programs" (Carolyn M. Callahan and Paula Pizzat); The Learning Outcomes Study" (Marcia A. B. Delcourt and Lori Bland); and "A Theory-Based Approach to Identification, Teaching, and Evaluation of Gifted" (Robert J. Sternberg and Pamela R. Clinkenbeard). Additional commentaries consider the impact of parents on gifted adolescents (Julie L. Sherman) and academic summer camp for gifted minority students (Richard Chandler). (MDM)
AnmerkungenNational Research Center on the Gifted and Talented, University of Connecticut, 362 Fairfield Rd., U-7, Storrs, CT 06269-2007.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: