Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenAckerman, Richard (Hrsg.)
InstitutionHarvard Univ., Cambridge, MA. International Network of Principals' Centers.
TitelIf Not Now, When? If Not Us, Who? Visions for Better Schools in a Better World. Reflections 1992.
Quelle(1992), (143 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Stellungnahme; Administrator Role; Educational Change; Educational Planning; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Long Range Planning; Objectives
AbstractThis journal presents different views from members of the International Network of Principal's Centers on the importance of and different ways to create a vision for schools. The six parts of the journal outline reasons for creating a vision as part of every school's and community's work. Part 1 includes essays on why a vision for education must be created, how students will benefit from a vision, and how a vision can be supported by the educational community. In part 2, the role of the individual in vision making is discussed. Part 3 defines visions for education and how they are created through interactions between members of the educational community. Part 4 examines how personal and educational experiences serve as the sources for some visions. How to develop an educational vision and foster the involvement of educational community is discussed in part 5. Part 6 probes some of the paradoxes of modern thinking and approaches to creating a vision for education. (JPT)
AnmerkungenInternational Network of Principals' Centers, Harvard Graduate School of Education, 336 Gutman Library, 6 Appian Way, Cambridge, MA 02138 ($7).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: