Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGarland, Colden; Shippy, Virginia
TitelAnalysis of Expectations for the Emerging Roles in Mentor-Intern Programs.
Quelle(1990), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrators; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Higher Education; Human Relations; Interpersonal Relationship; Mentors; Role Perception; Role Theory; Teacher Education Programs; Teacher Interns
AbstractRole theory provides a framework for defining and analyzing roles, role expectations, and role consensus; it conceptualizes patterns of human conduct; and it is used to describe activities of participants in interpersonal relationships. Role conflict occurs when contradictory expectations are held for the occupant of a position. Role analysis in a particular setting identifies areas of ambiguity and potential conflict. This report introduces a process, grounded in role theory, by which role expectations for mentors and interns can be identified. A method for viewing the relationships among the positions of mentor, intern, and school administrator as an interaction system is graphically displayed. When expectations are examined, each role can be seen in terms of its relationship to other roles; an assessment based on the amount of consensus that exists on role definitions can then be achieved. An activity entitled "Identifying the Mentor Teacher's Expectations for Interns, Mentor and Administrator" and an analysis guide form for identifying those roles in orientation, planning, observing, conferencing, and evaluation are included. (LL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: