Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGmelch, Walter H.
TitelStrategies for Dealing with Stress: Taking Care of Yourself.
Quelle(1992), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Coping; Department Heads; Higher Education; Stress Management; Stress Variables; Time Management; Type A Behavior
AbstractUniversity department chairs need to manage stress to their advantage. Myths pertaining to stress include: (1) stress is harmful; (2) stress should be avoided; (3) stress correlates with level of responsibility; (4) stress is predominantly a male phenomenon; and (5) there is one appropriate coping method. The Chair Stress Cycle provides a broad perspective on stress and introduces a framework for action. Identifying Stress Traps, Stage I, is the key to managing stress. It discloses five sources of stress: administrative tasks; the tension in serving in an additional faculty role; role ambiguity; hierarchical authority; and perceived high expectations. Stage II, The Perception of Stress, reveals that managing perceptions provides the greatest opportunity for effective stress management. Chairs should plan personal time each day, compartmentalize chair and non-chair activities, perform one task at a time, strive to enrich themselves, have a private retreat, and live by the calendar and not the clock. Stage III, Coping, entails specific stress management strategies. From Illness to Wellness--Consequences, Stage IV, suggests that the effective implementation of the three stages will provide the chair with optimal stress levels, allowing for personal health while managing unavoidable levels of stress in such a way as to optimize job performance. (Contains 15 references.) (TEJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: