Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCenter for Systems and Program Development, Inc., Washington, DC.
TitelLiteracy and the Hearing Impaired Conference (Washington, D.C., May 18-20, 1989). [Proceedings.]
Quelle(1989), (264 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adult Education; Cognitive Processes; Computers; Elementary Secondary Education; Government Role; Hearing Impairments; Information Centers; Literacy; Literacy Education; Material Development; Professional Development; Program Development; Reading; Research Needs; Social Influences; Technological Advancement; Technology; Writing (Composition)
AbstractThis document presents conference materials and five conference papers on literacy and the hearing impaired. Preceding the papers, a section of general information provides an introduction, conference format information, and a commentary by Michael Rodda. Recommendations from the work groups and an executive summary are then presented. Recommendations focus on the following areas: additional responsibility for the Office of Special Education Programs (e.g., establish a clearinghouse on literacy and the hearing impaired), technology, research, professional development, material development, program development, and funding. Three of the papers, on the topic of psychological processes, have the following titles and authors: "Psychological Processes: Processes in Reading and Writing" (Robert Kretschmer); "Cognitive Processes and the Hearing Impaired Learner" (David Martin); and "Social Aspects of Literacy Acquisition and Use" (Karen Reed Wikelund). Two papers address literacy technology: "Adult Literacy, Computer Technology and the Hearing Impaired" (Eunice Askov) and "Literacy and the Hearing Impaired: Living, Moving, Dynamic Text" (Frank Withrow). Conference participants are listed. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: