Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBall, Deborah Loewenberg
TitelImplementing the NCTM Standards: Hopes and Hurdles. Issue Paper 92-2.
Quelle(1992), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Change Agents; Decision Making; Educational Change; Elementary Secondary Education; Instructional Improvement; Instructional Innovation; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; National Standards; Personal Narratives; Teacher Role; Teaching Methods
AbstractIn this report, the author traces the recent development of standards for mathematics teaching. Two central tensions are examined: (1) the tension between arriving at consensus and effecting change; and (2) the tension between providing direction and affording discretion in practice. With a focus on the challenges inherent in the ambitious vision of teaching articulated in the National Council of Teachers of Mathematics "Standards," the author examines a case from her own teaching. The case is based on a lesson in which the author's third-grade students were working on a problem involving fractions. The story recounts the interactions that occurred during the lesson and the reflections of the author in response to those interactions. The report concludes with discussion of issues inherent in the notion of "implementation" of these new standards. (Author/MDH)
AnmerkungenEditor, National Center for Research on Teacher Learning, 116 Erickson Hall, Michigan State University, East Lansing, MI 48824-1034 ($6.05).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: