Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIngels, Steven J.; und weitere
InstitutionNational Opinion Research Center, Chicago, IL.
TitelNational Education Longitudinal Study of 1988. First Follow-Up: School Component Data File User's Manual.
Quelle(1992), (296 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Administrators; Cohort Analysis; Data Analysis; Data Collection; Databases; Documentation; Educational Assessment; Followup Studies; National Surveys; Questionnaires; Research Design; Sampling; School Surveys; Secondary Education
AbstractThis manual has been produced to familiarize data users with the procedures followed for data collection and processing of the first follow-up component of the National Education Longitudinal Study of 1988 (NELS:88). A corollary objective is to provide the necessary documentation for use of the data file. Use of the data set does not require the analyst to be a statistician or a sophisticated computer programmer. Chapter 6 and Appendix C, in particular, contain essential information that allows the user to immediately proceed with minimal startup cost. The rest of the manual provides a wide range of information on a variety of topics related to the National Center for Education Statistics (NCES) and the NELS:88. Chapter 1 contains an overview of the study, while Chapter 2 contains a general description of data collection instruments. The sample design and weighting procedures are discussed in Chapter 3 and data collection procedures, schedules, and results are described in Chapter 4. Chapter 5 describes data preparation and processing. Chapter 6 is a guide to the data files and the codebook. The appendices contain: (1) a list of other NCES publications; (2) guidelines for Statistical Analysis System (SAS) users; (3) the school administrator questionnaire; (4) the record layout for the school questionnaire; (5) specifications for the composite variables; and (6) a codebook. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: