Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcGuire, Sandra L.
TitelNon-Ageist Picture Books for Young Readers: An Annotated Bibliography for Preschool-Primary Level.
Quelle(1992), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Age Differences; Aging Education; Aging (Individuals); Annotated Bibliographies; Childhood Attitudes; Childrens Literature; Older Adults; Picture Books; Preschool Education; Primary Education; Reading Material Selection; Reading Materials
AbstractNoting that early children's literature plays a major role in the development of children's attitudes, this annotated bibliography lists over 100 early childhood picture books which contain positive portrayals of older adults. The books selected portray aging as a natural and lifelong process of growing and developing; present similarities between old and young, as well as show young and old enjoying each other and learning from each other; and view older people as valuable and contributing members of society. Each annotation provides a brief summary of the story and the aging concept illustrated, and indicates grade level, publisher, and cost. The list does not include books that deal extensively with illness, disability, and death, since such topics are not necessarily synonymous with aging. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: