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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Motivating students is one of the primary challenges facing public speaking instructors. Numerous techniques can be used to generate a stronger desire among students to excel in their presentations. For example, instructors can increase motivation through a rather simple process of manipulating the speaker order to create an environment in which students strive to perform as well as their peers. A class of 20 to 25 students will generally be divided into 4 or 5 speaking groups for each presentation assignment. Frequently, when students are placed in one group for the entire semester, they become more cognizant of the presentations given by those in their group. Teachers can challenge average speakers by placing a superior student in each speaking group. This technique functions as a peer modeling tactic, conveying to each group a sense of what is expected. To accomplish such a set-up, the instructor must determine early in the course who the five best natural speakers are and develop speaker sections with one of these individuals in each group. Such a ranking is difficult, but by avoiding pitfalls, instructors can take this minor aspect of the course and turn it into a motivational tool. Even if the five students selected do not end the semester as the five best speakers, the technique should ensure that each student has at least one good speaker in their group whom they can strive to match. (HB)
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Williams, David E.; Hart, Russell D.: Using Selective Speaker Order To Improve Student Motivation. 1992.
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