Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChang, Yu-Wen; Davison, Mark L.
TitelA Comparison of Unidimensional and Multidimensional IRT Approaches to Test Information in a Test Battery.
Quelle(1992), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Testing; Computer Simulation; Correlation; Error of Measurement; Estimation (Mathematics); Item Response Theory; Mathematical Models; Research Design; Sample Size; Scores; Test Bias
AbstractStandard errors and bias of unidimensional and multidimensional ability estimates were compared in a factorial, simulation design with two item response theory (IRT) approaches, two levels of test correlation (0.42 and 0.63), two sample sizes (500 and 1,000), and a hierarchical test content structure. Bias and standard errors of subtest scores (subtests within longer tests) were smaller for the multidimensional approach, but the bias of longer test scores did not improve. Sample size and test intercorrelation had a negligible effect on the results. As the number of items in a test becomes large, in an absolute sense, and relative to the total number in the battery, the advantage of the multidimensional approach seems to disappear. Two tables and 13 figures present results of the simulation. There is an 11-item list of references. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: