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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Contact between languages in the multilingual school context of Yugoslavia is examined. In that country, 12 languages are spoken and taught as a native language; ten function as predominant languages in larger or smaller communities, three are predominant within a republic, and one (Serbo-Croatian) is designated as the official language. It is noted that while second language instruction is available, it is the student who chooses which of the 11 non-native languages he will study. In most cases, student choice of second language depends heavily on the ethnolinguistic characteristics of the community. Native Serbo-Croatian speakers generally show little interest in learning another language. The character of language preparation in bilingual systems also varies greatly, depending on the linguistic, political, and intellectual demands of the immediate environment. The situation is even more complex for dialects, which the educational system hardly acknowledges. It is concluded that dialects should be respected just as native languages should in the development of the individual, assuming that they do not compromise communication. (MSE)
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Standortunabhängige Dienste
Tomic, Olga Miseska: Language as a Target and Instrument of the Educational Process in a Multilingual Setting. 1987.
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