Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurstein, Leigh
InstitutionCenter for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing, Los Angeles, CA.
TitelConceptual Considerations in Instructionally Sensitive Assessment.
Quelle(1989), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Ability; Academic Achievement; Achievement Tests; Data Analysis; Educational Assessment; Factor Analysis; Grade 8; International Studies; Junior High School Students; Junior High Schools; Mathematics Tests; Psychometrics; Research Design; Testing Programs
AbstractThe conceptual framework for the instructionally sensitive assessment that guided the analyses of data from the Second International Mathematics Study (SIMS) are described. The intellectual rationale for the project effort and the current draft version of the guiding conception of "instructionally sensitive psychometrics" are discussed, and practical realities of large-scale assessment derived from the analysis of SIMS data so far are considered. Some clear issues in instructionally sensitive assessment are identified. Predominant are the use of multiple means of assessment and sensitivity to specific aspects of student achievement and ability. It is evident that refining and clarifying the current conception of instructional sensitivity is necessary, as is thinking carefully about the adequacy of achievement trait modeling. The psychometric aim of the analysis of SIMS data is to try to isolate specific factors corresponding to more narrowly defined sets of items in a factor analysis modeling when a dominant factor is present. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: