Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOnosko, Joseph J.
TitelBarriers to the Promotion of Higher Order Thinking in Social Studies.
Quelle(1991), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Techniques; Educational Research; Elementary Secondary Education; Excellence in Education; Instructional Effectiveness; Learning Strategies; Skill Development; Social Studies; Teacher Effectiveness; Teaching Experience; Teaching Methods; Thinking Skills
AbstractBased on interviews with teachers, department chairs, principals, and staff developers, observations of hundreds of lessons, and a perusal of the social studies research literature and the broader school change literature, dominant barriers to the promotion of thinking were identified. Six barriers emerged: instruction as knowledge transmission, a curriculum of coverage, teacher perceptions of students, large number of students, lack of planning time, and a culture of teacher isolation. The way in which each barrier negatively impacts the promotion of students' higher order thinking is explained, combining analytic arguments with quantitative and qualitative research findings. It is argued that though there is no logical or necessary sequence of attack when confronting these barriers, due to their interactive nature, department-, school-, and system-wide efforts to improve students' higher-order thinking are more likely to experience success if all barriers are tackled. A 42-item list of references is included. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: