Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllen, Michael G.
InstitutionNew England League of Middle Schools, Rowley, MA.
TitelMiddle Level Social Studies: Teaching for Transition to Active and Responsible Citizenship.
Quelle(1990), (97 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adolescents; Citizenship Education; Curriculum Development; Developmental Stages; Educational Resources; Intermediate Grades; Junior High Schools; Middle Schools; Social Studies; Student Educational Objectives; Student Needs; Teaching Methods
AbstractThis publication seeking to assist social studies educators at the middle grades level, this publication considers some of the salient issues in the field of social studies; ways to gain a more comprehensive understanding of the important developmental stage of early adolescence; and how to recognize the importance of developing and implementing sound social studies programs based on this knowledge. Chapter 1 discusses the developmental realities of early adolescence with an emphasis on implications for social studies instruction. Chapter 2 considers social studies specifically with a definition and analysis of the objectives of social studies and guidelines for enhancing instruction. Chapter 3 contains selected resources useful to social studies educators. Chapter 4 offers selected conclusions and recommendations regarding middle level social studies curriculum and instruction. The final section of the publication, contains "resources for additional reading" and provides a wide variety of suggested sources for those wishing to go beyond the scope of the publication. (DB)
AnmerkungenNew England League of Middle Schools, 15 Summer Street, Rowley, MA 01969 ($10.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: