Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeyer, Linda A.; und weitere
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelIs Newer Necessarily Improved? Findings from a Systematic Investigation of the 1979 and 1986 Editions of a Basal Reading Program. Technical Report No. 538.
Quelle(1991), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBasal Reading; Comparative Analysis; Decoding (Reading); Grade 2; Primary Education; Reading Comprehension; Reading Materials; Reading Research
AbstractA study examined the differences between new and old editions of basal reading programs. Two editions, 1979 and 1986, of the Houghton Mifflin basal reading program for first grade were analyzed. Results indicated that there were substantial differences in both decoding and comprehension activities, and in the stories children read. The newer program also appeared to reflect findings from recent research on teacher effectiveness. In addition, a comparison of stories and lessons that appear in both editions revealed shortened text and guidelines for fewer teacher-directed questions about the stories. Results are discussed in light of J.S. Chall's earlier findings in a study where lower student performance in reading was related to reduced content changes in basal readers. (Five tables of data and 8 figures are included; 17 references and 1 appendix of decoding and comprehension categories are attached.) (Author/PRA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: