Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSpangler, Mary S.; und weitere
TitelCaught in "Upward Drift": An Assessment of Comprehensive Universities and Colleges.
Quelle(1991), (47 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAccountability; Classification; Comprehensive Programs; Financial Support; Higher Education; Institutional Autonomy; Institutional Mission; Private Schools; Professional Education; Public Schools; Teacher Education
AbstractThis paper reviews the definition and historical development of the Carnegie classification for Comprehensive Universities and Colleges I and II by referring to specific examples in each category. It then identifies several significant characteristics of these institutions, noting their historic underpinnings as teachers colleges. The paper next addresses several major issues currently confronting comprehensive institutions, including their upward drift and the desire of some of these institutions to award doctorates. It concludes with four recommendations to comprehensive institutions regarding mission, finances, accountability, and teaching. Contains 97 references. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: