Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Terry A.
TitelA Didactic Explanation of Item Bias, Item Impact, and Item Validity from a Multidimensional Perspective.
Quelle(1991), (40 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEquations (Mathematics); Item Bias; Item Response Theory; Mathematical Models; Multidimensional Scaling; Scoring; Test Items; Test Use; Test Validity
AbstractMany researchers have suggested that the main cause of item bias is the misspecification of the latent ability space. That is, items that measure multiple abilities are scored as though they are measuring a single ability. If two different groups of examinees have different underlying multidimensional ability distributions and the test items are sensitive to these differences, any scoring scheme that does not reflect all of the skills in the interaction of the items and examinees (the complete latent space) will likely produce item bias. Insight is offered the testing practitioner concerning the difference between item bias and item impact and how each relates to item validity. These concepts are addressed from a multidimensional item response theory perspective. Two detection procedures, the Mantel-Haenszel (as modified by P. W. Holland and D. T. Thayer) and the Simultaneous Item Bias procedure of R. Shealy and W. Stout are used to illustrate the detection of item bias. It is concluded that empirically, two or more items will always produce multidimensionality, and as such, their parameters need to be estimated using multidimensional models. One table and 12 figures illustrate the discussion. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: