Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhite, Joyce; Norton, Mary
InstitutionNational Literacy Secretariat, Ottawa (Ontario).
TitelWhole Language: A Framework for Thinking about Literacy Work with Adults.
Quelle(1991), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Adult Basic Education; Adult Literacy; Adult Students; Educational Needs; Foreign Countries; Language Acquisition; Literacy Education; Reading Instruction; Student Attitudes; Teaching Methods; Whole Language Approach; Canada
AbstractThis paper describes the whole language approach to literacy education in the context of teaching adults. Information is drawn from literature and from interviews with teachers and literacy students. Topics covered include the following: whole language--a framework, learning language, learning through language, learning about language, what people said, people learning together, and learning how to be a whole language educator. Challenges for the whole language method are suggested. Three appendixes contain: (1) a discussion of providing adult literacy education in Canada; (2) acknowledgement of people quoted in the paper; and (3) views about reading and writing. A 16-item bibliography is provided. The French version of the paper is also included. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: