Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOhio Association of Supervisors and Work-Study Coordinators.; Ohio State Dept. of Education, Columbus. Div. of Special Education.
TitelAdaptive Behavior Guidelines.
Quelle(1989), (37 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adaptive Behavior (of Disabled); Curriculum Development; Daily Living Skills; Developmental Disabilities; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Independent Living; Individualized Education Programs; Job Skills; Lesson Plans; Multiple Disabilities; State Standards; Student Evaluation; Teaching Methods; Vocational Education; Ohio
AbstractThese guidelines were prepared to provide direction toward implementing a functional instruction curriculum that leads to independence and occupational skills for Ohio's developmentally handicapped and multihandicapped students. The curriculum uses a three-part definition of adaptive behavior, involving independent functioning, personal responsibility, and social responsibility. To assist teachers with carrying out effective, functional instructional programs, the guidelines address program goals and current issues in special education programming. Specifically, the guidelines cover: definitions and key principles; the multifactored evaluation; the evaluation team report; the Individualized Education Program (IEP) process and linking assessment to IEP goals; linking courses of study and task analyses to instruction; lesson planning; and descriptions of seven adaptive behavior assessment instruments. (14 references) (JDD)
AnmerkungenOhio Department of Education, Division of Special Education, 933 High St., Worthington, OH 43085-4087.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: