Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHolmes, Stanley T., III
InstitutionUtah Endowment for the Humanities, Salt Lake City.
TitelAmerican Focus on World Constitutions. Teacher's Guide.
Quelle(1988), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Comparative Analysis; Constitutional Law; Foreign Countries; Global Approach; Governmental Structure; High Schools; Instructional Materials; International Relations; Social Studies; Teaching Methods
AbstractThis curriculum project was designed to familiarize high school students with their own constitutional roots while gaining a better understanding of governmental systems developed by other nations. The project uses the U.S. Constitution as a baseline for analyzing the constitutions of other nations, and is intended to supplement courses in such subjects as U.S. history, comparative governments, international relations, and world civilizations. The five lessons included in the unit require an estimated 5 to 8 weeks to implement. The lessons are entitled: (1) What's in a Constitution?; (2) The U.S. Constitution: A Review; (3) Constitutions of the World; (4) Focus on a Theme: Human Rights; and (5) A Constitutional Convention...on Mars. Sixteen nations, providing a cross-section of major governmental forms, geographic regions, and levels of economic development were selected for comparative study. The countries included are Ethiopia, Nicaragua, the Philippines, Canada, Chile, China, France, Iran, Japan, Lebanon, Mexico, Poland, South Africa, the Soviet Union, Swaziland, and the United Kingdom. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: