Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohn, Martha Tyler
TitelProviding Skills and Competencies for Beginning Teachers.
Quelle(1990), (25 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAlternative Teacher Certification; Beginning Teachers; Elementary Education; Field Experience Programs; Higher Education; Nontraditional Education; Preservice Teacher Education; Program Design; Teacher Education Programs; Teaching Methods
AbstractA teacher education program was developed to implement the competencies for nontraditional, career adults who have an undergraduate degree in a content area. The program features three main areas of instruction: (1) curriculum and foundations; (2) specialization area; and (3) application of theory. Each of these areas is presented through instructional modules, which are not separate courses, but include the essential elements of several courses. For example, the specialization area, Module 2: Communications, includes reading methods, diagnosis of reading problems, language arts, children's literature, speech, and social studies. Field experiences are required for modules, and research is emphasized throughout. The schema for the program is described in full and assessment for the competencies is also provided. (Author/JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: