Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStolworthy, Reed L.
TitelPreservice Teacher Evaluation.
Quelle(1990), (70 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; Cooperating Teachers; Elementary Secondary Education; Followup Studies; Higher Education; Interrater Reliability; Preservice Teacher Education; Self Evaluation (Individuals); Student Teacher Evaluation; Student Teacher Supervisors; Student Teachers
AbstractThis follow-up study of student teachers contains data relative to the undergraduates' self-evaluation in the teaching-learning experience, and the assessments administered through the application of the same rating scale by the respective cooperating teachers and university supervisors. Descriptive and inferential statistics were applied to the data in order to determine significant differences in the assessments made by the student teachers' self-evaluation and those made by the cooperating teachers and supervisors. In most instances, no significant differences were found for the three groups of evaluators. Some differences among the evaluators were found on student teacher's participation in school activities, punctuality, and ability to develop evaluation devices. Appendixes include 51 tables and the evaluative instruments. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: