Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarto, Susan
InstitutionNational School Boards Association, Alexandria, VA. Educational Policies Service.
TitelEmbracing Diversity through Multicultural Education.
QuelleIn: Updating School Board Policies, 21 (1990) 10, S.1-3 (7 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Education; Boards of Education; Cultural Pluralism; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Ethnic Studies; Ethnocentrism; Limited English Speaking; Multicultural Education
AbstractThe debate between particularism and pluralism is summarized, and multicultural education policies in six states (California; New York; Minnesota; Portland, Oregon; Milwaukee, Wisconsin; and Walled Lake, Michigan) are described. Recommendations include planning for demographic change, reviewing curriculum policies, and emphasizing staff development and recruitment. (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: