Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElley, Warwick B.; Croft, Cedric
InstitutionNew Zealand Council for Educational Research, Wellington.
TitelAssessing the Difficulty of Reading Materials: The Noun Frequency Method. Revised Edition.
Quelle(1989), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN0-908567-86-3
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Nachschlagewerk; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Nouns; Prose; Readability; Readability Formulas; Reading Comprehension; Reading Material Selection; Vocabulary; New Zealand
AbstractThis booklet describes and discusses a method for determining the readability level of prose passages in reading materials for children. The method discussed in the booklet assigns a value to each noun in selected passages on the basis of its frequency level on standard word-frequency charts, correlated in a number of studies with independent estimates of the difficulty of reading passages. Comparisons are made with other readability estimates, and strengths and weaknesses of the noun-frequency method are discussed in the booklet. An appendix lists 2,050 nouns graded by frequency of use in free writing of New Zealand primary school children. (MG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: