Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeters, Richard
TitelPlanning and Instruction and the Social Studies Curriculum: A Discourse on Design and Delivery Systems.
Quelle(1990), (58 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Course Content; Curriculum Design; Curriculum Development; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Instructional Development; Interdisciplinary Approach; Learning Strategies; Social Studies; Teacher Role
AbstractA model for Continuous-Integrated-Sequential (C/I/S) curricula for social studies education is presented. The design advocated involves ensuring continuity of instruction from grades K-12, an integration of social studies disciplines, and a sequential process of refining and reinforcing concept and skills from grade-to-grade along the K-12 continuum. The C/I/S design may be arranged in a variety of grade patterns. The role teachers play in this curriculum involves providing a particular type of learning environment among many different types. A variety of methods of delivery of social studies concepts and knowledge are suggested for teachers, including, audiovisuals, excursion, hardware/software, and individualized instruction. It is suggested that lessons and units in the C/I/S curricula can be organized around concepts from many different social studies disciplines, including, anthropology, economics, geography, history, political science, psychology, and sociology. Examples of a variety of learning environments are provided in the appendices and a 64-item list of resources is attached. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: