Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerney, Tomi D.; Barrera, Marbella
InstitutionNew York City Board of Education, Brooklyn, NY. Office of Research, Evaluation, and Assessment.
TitelBilingual Mathematics and Science Achievement, 1988-89. Evaluation Section Report.
Quelle(1990), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement; Bilingual Education; Bilingual Education Programs; Bilingual Instructional Materials; Bilingual Teachers; Curriculum Development; Inservice Teacher Education; Mathematics Education; Peer Teaching; Program Effectiveness; Program Evaluation; Science Education; Science Teaching Centers; Secondary Education; Secondary School Mathematics; Secondary School Science; Teaching Methods; Tutoring; Workshops
AbstractThis report documents the evaluation of the Bilingual Mathematics and Science Achievement Program (Project BMSA) for students of limited English proficiency. The bilingual program was designed to provide intensive mathematics and science instruction, using mastery level concepts, in the native language and to incorporate mathematics and science concepts and themes into English language classes. The project provided training for teachers of students of limited English proficiency by offering workshops in science and mathematics and developed curriculum materials for both subjects. To evaluate the program, OREA interviewed project coordinators, observed a science workshop, and collected data on participants' ratings of the workshops. This document summarizes the results of an evaluation of the staff development aspect of the program. The peer teaching aspect of the program (Project SUMA) is briefly mentioned. A brief overview and history of the program, a summary of the evaluation methodology, and a summary of the evaluation findings of the evaluation of the mathematics and science comonents are presented. (KR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: