Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParette, Howard P., Jr.; VanBiervliet, Alan
InstitutionArkansas Univ., Little Rock.
TitelAssistive Technology Curriculum...A Module of Inservice for Professionals [and] Instructor's Supplement. Partnerships in Planning for State Technology Service Delivery. Project TAARK.
Quelle(1990), (60 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Accessibility (for Disabled); Advocacy; Assistive Devices (for Disabled); Consumer Education; Delivery Systems; Disabilities; Financial Support; Media Selection; Services; Technology; Arkansas
AbstractThe instructional package of student and instructor manuals is intended to provide inservice training for Arkansas professionals serving disabled persons with basic information on assistive technology. The participant material is divided into three goal areas. The section on Goal 1, the development of technology advocacy concepts, covers basic definitions of assistive technology and services terminology, the role of consumers, advocacy, specific advocacy groups in Arkansas, steps in the advocacy process, and how professionals should justify a denial of a consumer request for assistive technology. The second section, on Goal 2, the development of service delivery concepts, discusses providers of technology services in Arkansas, the evaluation process, and factors in selecting appropriate technology. Goal 3 is the development of technology funding concepts. Discussion centers on funding sources, funding terminology, and guidelines for assembling supportive documents. Each section includes a set of student evaluation questions for which answers are provided in the instructor's supplement. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: