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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Assistive Technology Curriculum...A Module of Inservice for Professionals [and] Instructor's Supplement. Partnerships in Planning for State Technology Service Delivery. Project TAARK.
The instructional package of student and instructor manuals is intended to provide inservice training for Arkansas professionals serving disabled persons with basic information on assistive technology. The participant material is divided into three goal areas. The section on Goal 1, the development of technology advocacy concepts, covers basic definitions of assistive technology and services terminology, the role of consumers, advocacy, specific advocacy groups in Arkansas, steps in the advocacy process, and how professionals should justify a denial of a consumer request for assistive technology. The second section, on Goal 2, the development of service delivery concepts, discusses providers of technology services in Arkansas, the evaluation process, and factors in selecting appropriate technology. Goal 3 is the development of technology funding concepts. Discussion centers on funding sources, funding terminology, and guidelines for assembling supportive documents. Each section includes a set of student evaluation questions for which answers are provided in the instructor's supplement. (DB)
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Standortunabhängige Dienste
Parette, Howard P., Jr.; VanBiervliet, Alan: Assistive Technology Curriculum...A Module of Inservice for Professionals [and] Instructor's Supplement. Partnerships in Planning for State Technology Service Delivery. Project TAARK. 1990.
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