Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWasik, Barbara A.; Slavin, Robert E.
InstitutionCenter for Research on Effective Schooling for Disadvantaged Students, Baltimore, MD.
TitelPreventing Early Reading Failure with One-to-One Tutoring: A Best-Evidence Synthesis. Report No. 6.
Quelle(1990), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Failure; Cost Effectiveness; Elementary School Students; Intergenerational Programs; Literature Reviews; Prevention; Primary Education; Program Effectiveness; Reading Programs; Tutorial Programs
AbstractThis study reports the results of a best-evidence synthesis of research on the use of one-to-one tutoring delivered by adults to students in the primary grades who are learning to read. The synthesis includes research on five programs: Reading Recovery, Success for All, Prevention of Learning Disabilities, the Wallach Tutorial Program, and Programmed Tutorial Reading. All five programs showed substantial positive effects on student reading achievement. Two studies found cumulative effects of one-to-one tutoring, and one found lasting but diminishing effects. The five programs showed substantially more positive effects on student reading achievement than did other programs with similar costs. Positive effects included reduction of class size and provision of aides to classes. In Table 1, characteristics of the programs are summarized in terms of the location of the evaluation, tutor qualifications, tutee characteristics, duration of intervention, and tutoring methods and curriculum. Thirty-five references are cited. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: