Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScott, Thomas J.
TitelA Comparative Study of the Development Process: India, Kenya, and Rural Minnesota. A Lesson Plan for Secondary Social Studies.
Quelle(1990), (14 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Area Studies; Class Activities; Curriculum Guides; Developing Nations; Economic Development; Foreign Countries; Global Approach; Secondary Education; Social Change; Social Studies; Teaching Methods; India; Kenya; Minnesota
AbstractArguing that conditions in developing countries are underexamined in the social studies curriculum, the author designed lessons to explore the development process in three different areas of the world. Upon completing the activities outlined, secondary students will understand that development is a process involving a variety of interrelated economic, political, social, and cultural factors. The students will gain an enhanced appreciation for the complexity of social change and the internal and external forces that influence change. Six activities are featured: (1) introduction to the development process; (2) analyzing measures of development; (3) rural development in India; (4) small business development in Kenya; (5) creating alternative business in Minnesota; and (6) concluding activities. A 12-item bibliography also is included. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: