Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDaugherty, Richard
TitelA Canadian and American Comparison: Church-State Constitutional Issues in Public Schooling. Part II--An American Perspective.
Quelle(1989), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Catholic Schools; Court Litigation; Educational History; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Legislation; Parochial Schools; Private Education; State Church Separation; Canada
AbstractThe roots of the American doctrine of separation between church and state are examined in this historical analysis. Factors for the exclusion of private schools from public funding include: (1) anti-Catholic sentiment; (2) reactions against rapid Irish immigration; (3) Catholic distrust of private schools; and (4) the view of publicly funded religious schools as a threat to individual religious expression. The paper presents an argument that the move away from spiritual values in a quest for neutrality has resulted in a constitutional leveling of all religions and a secularized school system. The Canadian educational system, which is perceived by Americans as more protective of religious expression, is more effective in the prevention of social problems than is the American system. (35 references) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: