Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFloden, Robert E.; Buchmann, Margret
InstitutionNational Center for Research on Teacher Education, East Lansing, MI.
TitelPhilosophical Inquiry in Teacher Education. Issue Paper 89-6.
Quelle(1989), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Abstract Reasoning; Concept Formation; Educational Philosophy; Foundations of Education; Higher Education; Inquiry; Teacher Education; Teaching Methods
AbstractThis paper analyzes how philosophy enters into inquiry in teacher education, in writings by both philosophers and nonphilosophers. Examples illustrate philosophical activities (such as conceptual and logical analysis, positing and explaining distinctions, evoking shared ideas and values), as well as showing that philosophy plays an important part in arguments not obviously philosophical. Commentary clarifies ways in which people can be moved to do philosophical inquiry, how much inquiry can be carried out, and how its quality may be judged. Authors whose work is discussed include Buchmann, Combs, Dewey, Gage, Scheffler, Shulman, Wilson, and Zeichner. (Author)
AnmerkungenNational Center for Research on Teacher Education, 116 Erickson Hall, College of Education, Michigan State University, East Lansing, MI 48824-1034 ($5.20).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: