Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChristopher, James D.; und weitere
TitelA Discriminant Analysis of Variables Related to the Classification of Students with Learning Disabilities: A Field-Based Investigation.
Quelle(1986), (29 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAchievement Tests; Discriminant Analysis; Educational Diagnosis; Evaluation Methods; Factor Analysis; Handicap Identification; High Schools; Intelligence Quotient; Intelligence Tests; Learning Disabilities; Predictive Measurement; Referral; Student Evaluation; Student Placement; Wide Range Achievement Test
AbstractA discriminant analysis was performed to ascertain what psycho-educational assessment variables made the greatest predictive contribution to the classification of high school students referred for Child Study Team evaluation. Thirty-nine students classified as learning disabled were compared to 47 classified as ineligible for special services. Variables found significant were the Full Scale Intelligence Quotient, the Wide Range Achievement Test (WRAT) arithmetic subtest, a question from the student interview, and most importantly the WRAT spelling subtest. Includes 18 references. (PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: