Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFox, Helen
Sonst. PersonenAbrams, Linda (Hrsg.)
InstitutionPeace Corps, Washington, DC. Information Collection and Exchange Div.
TitelNonformal Education Manual. Information Collection and Exchange Manual M0042.
Quelle(1989), (171 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adult Education; Adult Learning; Appropriate Technology; Community Education; Developing Nations; Foreign Countries; Learning Theories; Needs Assessment; Nonformal Education; Program Development; Program Evaluation; Teacher Developed Materials; Teacher Education; Teaching Methods; Volunteer Training; Indonesia; Swaziland; Togo
AbstractThis document, intended to provide Peace Corps volunteers with practical skills and underlying theory, includes 8 chapters, a 35-item bibliography, an index, and a user reaction form. Chapter 1 describes nonformal education (NFE) through an example from Togo. Chapter 2 provides three case studies of NFE in action: (1) finding space to make school uniforms in Swaziland, (2) improving child health care in Guatemala, and (3) talking about family planning in Indonesia. Chapter 3 provides a summary of eight adult learning theories. Chapter 4 provides techniques for assisting people in identifying their needs. Chapter 5 describes the essential steps in planning with people, including group techniques and recordkeeping methods. Evaluation issues, methods, and reporting are discussed in Chapter 6. Chapter 7 describes NFE techniques, such as icebreakers, warm-ups, role plays, open-ended problem dramas, critical incidents, demonstrations, field trips, lecturettes, panel discussions, small group discussions, fishbowl, and training of trainers. Chapter 8 describes developing NFE materials from low-cost local resources. Black and white illustrations are provided throughout the manual. (CML)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: