Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJegede, Olugbemiro J.; Okebukola, Peter Akinsola
TitelThe Relationship between African Traditional Cosmology and Students' Acquisition of a Science Process Skill.
Quelle(1990), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBeliefs; College Science; College Students; Cultural Influences; Foreign Countries; Higher Education; Science and Society; Science Education; Science Instruction; Scientific Methodology; Student Attitudes; Nigeria
AbstractThis study investigated the influence of students' belief in traditional African cosmology, beliefs, and superstitions on observation skills. Data was collected from 319 science students with a mean age of 16.9 years from one Nigerian University. Instruments used were the Traditional Cosmology Test and the Test of Observational Skills. The results showed that students with a high level of belief in African traditional cosmology made significantly fewer correct observations in comparison with those with a low level of belief. There is a strong possibility that traditional cosmology could have been a major variable in creating this performance difference in observation. Some implications for curriculum development and inquiry-based science program are discussed. (YP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: