Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionLouisiana State Dept. of Education, Baton Rouge.
TitelI Can Too! Bulletin 1831.
Quelle(1987), (224 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Aesthetic Education; Art Activities; Art Education; Art Therapy; Childrens Art; Class Activities; Classroom Techniques; Creative Art; Disabilities; Elementary Secondary Education; Mild Disabilities; Severe Disabilities; Special Education; Student Characteristics; Teaching Methods
AbstractThis resource book is intended to assist special education teachers in planning art lessons to meet specific goals. It is divided into sections covering mild and moderately handicapped students, severely and profoundly handicapped students, and student with specific sensory handicaps. Each section discusses definitions and characteristics of the disabilities in question and offers a series of art activities targeting specific cognitive processes such as color discrimination and self-concept. Art activities are provided in the form of worksheets outlining time requirements, resources needed, preparations, detailed instructions, and possible expansion activities building on what has been done. A final resource section provides a descriptive list of helpful art skills, listed alphabetically; a list of collectible materials with possible sources for obtaining them; and lists of art centers, galleries, museums and other institutional resources both in-state and nationally. A glossary and a 25-item bibliography are also included. (PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: