Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJarrell, Michele G.; Burry, Judith A.
TitelCoping Strategies Inventory for Statistics.
Quelle(1989), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCoping; Higher Education; Introductory Courses; Likert Scales; Mathematics Anxiety; Psychological Testing; Rating Scales; Situational Tests; Statistics; Student Evaluation; Study Skills; Test Anxiety; Test Reliability; Test Validity; Test Wiseness; Undergraduate Students
AbstractThe Coping Strategies Inventory for Statistics (CSIS) is designed to identify beginning statistics students with non-facilitative test-taking and study-coping skills. The self-administered CSIS consists of directions followed by two scenarios. The student reads each scenario, decides how he or she would react to the situation, and rates each of the coping strategies on a scale of 0 to 9 as "not at all characteristic" or "characteristic" of himself or herself. The first scenario addresses study coping skills, and the second addresses test-taking coping skills. The CSIS was piloted on two undergraduate introductory statistics classes in the College of Education at the University of Alabama in the fall of 1988. A total of 45 students (5 males and 40 females), representing 20 different majors, took the inventory. The CSIS was administered during the last class meeting before the fall semester final exam and again (in a slightly modified form) before the first exam of the spring semester. Factor analysis indicated that the CSIS has reliability, demonstrates evidence of validity, and is appropriate for its stated use. The CSIS is provided. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: