Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFraas, John W.; Newman, Isadore
TitelConjoint Analysis: A Study of the Effects of Using Person Variables.
Quelle(1989), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Choice; Higher Education; Individual Characteristics; Institutional Characteristics; Institutional Research; Questionnaires; Regression (Statistics); Research Methodology; Statistical Analysis; Student Attitudes
AbstractThree statistical techniques--conjoint analysis, a multiple linear regression model, and a multiple linear regression model with a surrogate person variable--were used to estimate the relative importance of five university attributes for students in the process of selecting a college. The five attributes include: availability and variety of financial aid, dorm life (living conditions and food quality), quality of education (quality of teaching, career relevance of the curriculum, and overall institutional reputation), student-faculty relationships and interaction (availability of faculty to students, faculty promotion of student development, and degree of faculty advice given to students on personal as well as academic matters), and campus social life. Comparison of the results of the three techniques showed that all three produced identical estimates of the relative importance of the five attributes, but the multiple linear regression model with a surrogate person variable produced the highest correlation between observed and predicted ratings for the hypothetical universities not included in the estimating procedures. The questionnaire is appended. Contains 16 references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: