Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNorthwestern State Univ., Natchitoches, LA.
TitelExploration of Construction Technology. Vocational Education Curriculum Development. Bulletin No. 1856.
Quelle(1989), (171 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Building Trades; Carpentry; Construction (Process); Curriculum Development; High Schools; Industrial Arts; Occupational Safety and Health; Shop Curriculum; Technology; Trade and Industrial Education; Louisiana
AbstractIntended to help local administrators, teacher educators, and technology education/industrial arts teachers in Louisiana improve technology education and standardize its instruction, this document contains teacher's materials for a 10-unit course in construction technology for 10th-, 11th-, or 12th-grade students. The instructional units are as follows: Rules and Regulations; Safety in the Laboratory or Classroom; Introduction to the Construction Industry; Basic Construction Tools and Equipment; Construction Mathematics; Safety and Health in Construction; Pre-Construction Planning; Construction Processes and Production; Construction Completion; and Construction in the Future. The document lists unit titles, describes the course, allots time for the units, outlines the course and presents a table that covers each unit's objectives, the time allotted for each, instructional topics, student activities, teacher activities, and references to resources. Eleven appendices comprising the bulk of the document contain instructional material (much of it in the form of illustrated handouts) for use with each unit. Appendix 11 contains information on student competitive events, and a 15-item bibliography concludes the guide. (CML)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: