Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWesche, Lilburn E.; und weitere
TitelA Study of the MAT & GRE as Predictors in Success in M.Ed. Programs.
Quelle(1984), (9 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; College Entrance Examinations; Education Majors; Grade Point Average; Graduate Students; Higher Education; Predictive Validity; Predictor Variables; Teacher Education; Graduate Record Examinations; Miller Analogies Test
AbstractIn 1986, Seattle (Washington) Pacific University (SPU) chose to research the relationship of students' entering grade point average (EGPA) and scores on the Miller Analogies Test (MAT) and Graduate Record Examinations (GRE) to students' GPA achieved while attending SPU's graduate school (GGPA). Subjects were 350 students admitted from 1973 through 1985 to SPU, who were studying for their Masters degrees (61 took the GRE, and 289 took the MAT). Data were subject to several tests, including correlation and multiple regression analysis. Results indicated that both the GRE and EGPA are slightly better predictors of student success than the MAT. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: