Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDahlberg, Cecilia (Hrsg.)
InstitutionNational Swedish Board of Education, Stockholm.
TitelChildren's Conceptions of Division and of Equal Parts. The BUD Project. School Research Newsletter 1989:4.
Quelle(1989), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAlgorithms; Arithmetic; Cognitive Structures; Concept Formation; Division; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Foreign Countries; Fractions; Fundamental Concepts; Learning Strategies; Mathematical Concepts; Mathematics Skills; Misconceptions; Symbols (Mathematics); Sweden
AbstractThis paper describes the BUD project which surveyed childrens' conceptions of division, and of fractions and decimals. The lack of connection between counting skills and conceptual understanding is discussed. The expectations for new algorithms and the basic idea in planning the BUD project are summarized. Some previous studies on counting, the development of everyday conceptions, and misconceptions of part of the whole concepts are reviewed. Principal research questions of this project are: (1) how children start dividing before they know the multiplication table and the division algorithm; (2) how children begin to understand the connection between division and fractions, and the meaning of words and written expressions; and (3) how children create a relationship between their conceptual knowledge of division and of rational numbers on the one hand and their arithmetic skills on the other. (YP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: