Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGmelch, Walter H.; Wilke, P. Kay
TitelToward a Comprehensive View of Faculty Stress in Higher Education.
Quelle(1988), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Administrator Responsibility; College Faculty; Department Heads; Faculty Workload; Higher Education; Librarians; Mail Surveys; Psychological Patterns; Stress Management; Stress Variables; Teacher Attitudes; Teacher Responsibility; Teacher Salaries; Time Management
AbstractResidential instructional faculty in various disciplines report similar types of stressors in national and international studies. To determine whether this pattern holds for librarians, department chairs, cooperative extension faculty and others, a survey was conducted of the sources of stress across all faculty classifications in one university. A total of 1807 surveys was mailed, and after a second mailing, a response rate of 70% was achieved. Although each faculty group was found to have a distinct pattern of sources of stress, certain stressors were found to be common to all faculty. Most concerned either time or resource constraints: insufficient time to keep abreast of current events or to do what was expected in the job, or insufficient salaries and difficulties in securing financial support. Suggestions are made for training in time management techniques and a focus on a problem-solving approach to cope with financial stresses. Contains 11 references. (KM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: