Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRong, Xue Lan; Goetz, Judith
TitelThe Underrepresentation of Asian-American Teachers in Elementary and Secondary Schools: Patterns, Causes, and Recommendations.
Quelle(1989), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Asian Americans; Career Choice; Elementary Secondary Education; Immigrants; Minority Group Teachers; Role Models; Second Language Instruction; Teacher Recruitment; Teacher Shortage
AbstractAs a proportion of the labor force or of professional workers, Asian-Americans have always been under represented as teachers in elementary and secondary schools. While the number of Asians going to college and graduating is much higher than the norm for the whole population, four variables are of particular importance in explaining the shortage of Asians in precollege teaching: cultural and language barriers, occupational orientation, immigration status, and racial discrimination. Higher educational attainment and achievement in science and mathematics help Asian college graduates obtain jobs with higher pay and greater prestige than teaching. This paper discusses those variables in the light of career choices by Asian-Americans, pointing out the differences between the cultural attitudes among minority groups and explaining why these attitudes influence Asians to enter vocational fields other than teaching. Recommendations are made for attracting minority students to teaching. Data gathered in the study are displayed in tables and graphs. Extensive references are included.(JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: